INFOPAKKET?
LOCATIE

Adres: Driesstraat 18

Gent, 9050 Ledeberg

Telefoon: 0498/298337

Email:  info@geboortenest.be

op afspraak

Maandag: 10u00 - 16u00
Donderdag: 10u00 - 16u00
Vrijdag: 10u00 - 16u00

OPENINGSUREN
HELP

© 2018 by geboorteNEST

HOE
WERKT
HET?

Dit is een paragraaf. Klik hier om je eigen tekst toe te voegen.

KENNISMAKING

Rond 20 weken zwangerschap: aanvraag + vrijblijvende info

Gezien deze lijsten 'maatwerk' zijn is het belangrijk de aanvraag vroeg genoeg te doen. Hoe meer tijd wij hebben om een lijst samen te stellen, hoe preciezer we dit kunnen doen. Na de aanvraag bezorgen we uitgebreid alle info over onze werking. Wanneer alles duidelijk is, jullie zich helemaal in ons concept kunnen vinden en besluiten voor een NEST-geboortelijst te kiezen, wordt een thuisbezoek afgesproken. 

1.

OPSTELLEN LIJST

2e semester zwangerschap: verkennend gesprek + lijst leggen

Tijdens het verkennend gesprek wordt gepolst naar jullie visie. De stijl, de eisen, de noden, de vragen,... alles moet voor beide partijen duidelijk zijn! Bij een tweede, derde, ... kindje weten ouders vaak al wat voor hen werkt en belangrijk is. Maar elke baby is anders en misschien moet grote broer/zus wel afstand doen van zijn/haar bedje? Ook hierin helpen wij graag. 

Indien je voor het eerst ouder wordt nemen we uitgebreid de tijd jullie doorheen het eindeloze aanbod babyspullen te praten. Die heb je lang niet allemaal nodig. Vanuit onze missie om duurzame lijsten te creëren, is het allerminst onze bedoeling zoveel mogelijk spullen aan te smeren. We trachten tijdens ons bezoek een beeld te vormen van jullie levensstijl en zullen gerichte voorstellen doen die daar het best lijken bij aan te sluiten.

 

Er wordt een overzicht gemaakt van de gewenste lijst met een bijhorende raming van de kostprijs. Deze bedraagt gemiddeld 50% van de nieuwprijs. Op het totaalbudget wordt een voorschot gevraagd van 20%, dat jullie bij afsluiting van de lijst integraal teruggestort krijgen. Wij rekenen géén werkingskost aan, dit voorschot geldt enkel als waarborg (zie pick-up).

2.

UITWERKING

2e & 3e semester zwangerschap: uitwerking lijst

Onze zoektocht naar de perfecte spullen start. Uiteraard houden we jullie op de hoogte van de vorderingen (in de mate dat jullie zelf betrokken wensen te zijn) en wordt bij twijfel steeds gecommuniceerd. Ook bestaat de mogelijkheid de lijst aan te vullen met op maat gemaakte stuks (een bijzonder bedje, originele speelboog, attributen voor de presentatie van doopsuiker, ...). Indien gewenst kunnen wij ook helpen bij de totaalinrichting van de baby/kinderkamer. Als gediplomeerd interieurarchitect geef ik graag advies om je huis 'babyproof' te maken en een unieke omgeving te creëren voor je kleintje.

Naast de nodige materiële zaken, bieden wij ook de mogelijkheid diensten aan je geboortelijst toe te voegen. Hiervoor werken we samen met lokale, gepassioneerde start-ups die we zo een duwtje in de rug geven, en tevens bieden we jullie de kans op een voordelige manier kennis te maken met de brede waaier aan geboorte-gerelateerde dienstverlening. Een aanbod dat de kersverse mama's en papa's tijdens de eerste weken kan ondersteunen of verwennen. Zo kunnen vrienden en familie jullie bijvoorbeeld heerlijke gezonde kraamkost schenken, een draagconsult (welk type draagzak/doek is jullie op het lijf geschreven?), een ontspannende (baby)massage en zelfs geboortefotografie. Of wat dacht je van enkele work-out sessies samen met je kleintje?

3.

PICK-UP

1 maand voor uitgerekende datum: ophalen spullen

Eén van de grootste voordelen aan ons concept is dat je als ouder 1 maand op voorhand al je spullen reeds mag afhalen. Zo heb je voldoende tijd thuis alles op het gemak te installeren en uit te zoeken. We overlopen samen nog eens alle producten en geven waar nodig extra uitleg zodat jullie er helemaal klaar voor zijn! Op die manier voorkomen we dat ouders zelf op voorhand allerlei spullen moeten aankopen. Gezien je vele zaken vanaf dag 1 nodig hebt, kan je moeilijk wachten tot ze zullen geschonken worden vooraleer je ze in de winkel mag gaan afhalen... . Ons systeem bespaart je een hoop stress en kopzorgen. Dit impliceert wel dat op de spullen die jullie reeds meenemen een aankoopverplichting geldt. Maar gezien dit om de zaken gaat die je sowieso nodig heb, kan dat moeilijk een bezwaar zijn. Het is dus mogelijk dat familie/vrienden/... jullie items schenken die je reeds in gebruik hebt. Nog zo fijn als ze op bezoek komen en meteen kunnen vernemen hoe handig dat babydekentje, dat ze jou schonken, blijkt :-)

4.

GEBOORTE

na de bevalling: de lijst gaat online!

Zo gauw jullie het seintje geven dat de baby geboren is, gaat de lijst online. Op voorhand krijg je als ouder een login om de gehele lijst nog eens na te kijken, op te volgen, fotootjes of tekst toe te voegen, ... . Via een beveiligde login komt jullie entourage op jullie persoonlijke pagina. Naast een leuk cadeautje uitkiezen, kunnen schenkers ook het geboortekaartje zien, een gastenboek tekenen, de eerste fotootjes bekijken en basisinfo over het baby'tje lezen. Ouders bepalen zelf wat en hoeveel wordt gedeeld. Elke lijst wordt voor elke ouder apart gecreëerd. We werken hiervoor met een zeer transparant platform dat op een veilige en overzichtelijke manier hanteerbaar is voor alle partijen. Met hetzelfde comfort dat je bij standaard babywinkels vindt.  

Merk je dat de uitleg die je kreeg bij die sterilisator ondertussen toch wat ver zit? Geen probleem, geef ons een seintje, we blijven voor je klaarstaan!

5.

AFSLUITING

3 maand na de bevalling: afsluiten lijst

Gemiddeld genomen wordt na 2 à 3 maand de online geboortelijst afgesloten. Meestal zijn alle items dan verkocht. We spreken een tweede pick-up moment af waarop jullie alle resterende artikelen kunnen meenemen (bv. eetsetjes, fietsstoeltje, ... zaken die je pas na enkele maanden begint te gebruiken). Jullie krijgen een print-out mee met alle gegevens van de geboortelijst, afschrift van het gastenboek en overzicht van de schenkers. Indien een verplicht af te nemen artikel toch niet geschonken werd, wordt dit van het betaalde voorschot verrekend. Het resterend bedrag wordt teruggestort. 

Met deze keuze heb je je kleintje meteen een duurzame start laten nemen. Als we daarin kunnen verbeteren horen we dat graag! Na afloop zijn we dan ook razend benieuwd naar jullie bevindingen. Een eerlijke en open communicatie is voor ons een absolute prioriteit. Tevreden klanten evenzeer!

6.

0